Hjertestier i Ishøj og Vallensbæk

Skrevet onsdag d. 15. maj 2019

Ishøj

Fredag den 7. juni 2019  kl. 13.00 – Ishøj Kultur- og Fritidscenter, Vejledalen 17, Ishøj

Ådalstien på 2,5 km

Strandparken på 5,5 km

Ishøjs Borgmester, Ole Bjørstorp,  vil åbne Hjerteforeningen Ishøj/Vallensbæks to nye Hjertestier.

Begge stier starter og slutter  ved Ishøj Idræts- og Fritidscenter. Den ene sti, på 2,5 km, går gennem Kondiskoven, langs St. Vejleå, videre med udsigt over vådområdet med dyr og rigt fugleliv  og tilbage ad Gildbrostien. Der er et par bænke undervejs, hvor man kan tage en pause og nyde naturen.

Den anden sti, på 5,5 km, går langs fodboldbanerne til stranden, forbi Arken og Ka`nalu, ad strandstien rundt om Jægersøen til Lille Strandvej og tilbage ad Jægerstien gennem Ishøj Centrum til Ishøj Kultur- og Fritidscenter. Også her er der bænke undervejs i strandområdet, og i sommerhalvåret er toiletterne åbne.

Efter indvielsen af stierne bliver der arrangeret gåture med små konkurrencer med præmier, og vi byder på en forfriskning, så kom og gør dagen festlig sammen med os.

Vi glæder os til at indvie disse to stier, ligesom det er planen at arrangere nogle gåture sammen i disse to dejlige områder.

Vallensbæk

Onsdag den 12. juni 2019 – Vallensbæk Torvevej

Indvielse af 700 m Hjertesti fra Vallensbæk Stationstorv ad det nyanlagte strøg langs Vallensbæk Torvevej til Vallensbæk Strandvej.

Indvielsen foregår med fest og masser af aktiviteter i samarbejde med Vallensbæk Kommune. Mød op og deltag i en festlig eftermiddag med musik, spil, konkurrencer og gå en tur langs vores nye Hjertesti, som er første etape på 700 m. Det er planen at videreføre stien til Vallensbæk havn og strand.

Se detaljeret beskrivelse under aktiviteten i Kalenderen.