12. juni 2019 Indvielse af Hjertesti i Vallensbæk Strand

Kom til Strøgfest

Vi fejrer det grønne strøg og indvier en helt ny lokal hjertesti med kage, kor og konkurrencer. Det hele sker til en hyggelig, festlig Strøgfest onsdag d. 12. juni 2019 kl. 15-16.30.

Et stort fælleskor åbner Strøgfesten efterfulgt af Borgmester, Henrik Rasmussens åbningstale. Derefter bliver der serveret verdens nok længste grønne kage, og alle aktiviteterne åbner kl. 15.30.

I fodboldburet vil den nok mest kendte danske youtuber med en bold, Brizze, dribler forbi, og indtage fodboldburet med seje fodboldtricks og lege.

Strøget vil være fuld af muligheder for konkurrencer med præmier på højkant. Der vil være bl.a. ponytræk, kreativitivetstelt, hvor der bygges både af skrald, som kan søsættes ved vandspiralen med SFO’en, laves snobrød over bål med juniorklubben, og spilles floorball med Hjerteforeningen.

Festen starter allerede nu:

Er man en sej fodbolddreng eller –pige kan man allerede nu deltage i konkurrencen om en læderfodbold, som Brizze signerer.  Registrér dig i boldburet på Vallensbæk Torvevej, og slå rekorden i én af de tre spil ”pass and turn”, Look ahead” eller ”confusion” inden mandag d. 10. juni. Den, der klarer sig bedst i hver af konkurrencerne, og som har registreret sig med kontaktinformationer, vinder, og kontaktes den 11. juni.

Fakta: Det grønne strøg forbinder by og strand langs Vallensbæk Torvevej med grønne bede og oplevelses- og aktivitetsrum.

I forlængelse af oplevelses- og aktivitetsrummet er Lunden anlagt omgivet af kirsebærtræer og en afrundet bænk. Lunden bliver Vallensbæks nye plads, som kan bookes af alle borgere via kommunens bookingsystem. Du kan booke den allerede fra nu.

Hjertestien er Hjerteforeningens afmærkede motionsrute, der er afmærket med skilte med hjerteforeningens logo. Stien kan anvendes døgnet rundt og af alle. Der er opsat bænke langs ruten, så der er siddemuligheder på turen.

Praktiske oplysninger

Vallensbæk Torvevej fra Vallensbæk Stationstorv til Vallensbæk Strandvej